woensdag 13 oktober 2010

Click lit

Hospital Bombers is vernoemd naar een passage uit een verhaal van Raymond Carver, als ik het me goed herinner, en als ritmesectie ben je altijd als eerste klaar met opnemen, en heb je vervolgens alle tijd om hem te (her)lezen, en de laatste literaire hypes tot je te nemen. Brenda, die als chanteuse daar ook alle tijd voor heeft, zegt dat Tao Lin hier een HB koeienshirt aan heeft. Ik weet het niet. Of ik weet het wel, eigenlijk. De nieuwe roman van Tao Lin heet Richard Yates, en die schreef dan weer The Easter Parade, waarnaar Suus haar soloproject heeft vernoemd. The Easter Parade (het boek), is mooi, maar Revolutionary Road is mooier. Maar wel een slechtere naam voor een soloproject. The Collected Stories of Richard Yates is nog mooier, maar misschien wel een nog slechtere soloprojectnaam. Alhoewel. Richard Yates (het boek) gaat trouwens over hamsters, en Brenda heeft daar een liedje van gemaakt, wat ze donderdag over een week hier misschien wel gaat zingen. Het heet North American Hamsters. Tao Lin schreef ook, ooit, over Raymond Carver. Raymond Carver schreef voor zover ik weet nooit over hamsters, of Tao Lin. Hij schreef wel prachtige gedichten, die ik misschien nog wel mooier vind dan z'n verhalen, of Tao Lin's blogposts. Het laatste boek dat ik las was The End of the Story, van Lydia Davis, dat ook in Richard Yates (het boek) voorkomt. Lees hier Lydia Davis' New Year's Resolution. Die van ons is de percussie sessies af te ronden, en misschien maar eens te stoppen met roken. Einde.

Voetnoot: The Easter Parade (het soloproject) speelt vanavond hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten