vrijdag 17 december 2010

Another View: Tuinfeest

"Laat ze branden, laat de tuinen branden"

Op het tuinfeest dat ik bezocht was ruzie ontstaan. Een heteroseksuele jongen had bij een homoseksuele jongen een tong in de mond geduwd. De vriendin van de jongen en de homo en de rest van het feest waren hier niet blij mee. Er was ook een groot vuur dat steeds groter werd. Het lied gaat niet expliciet over dit incident. Wel een soort van gespleten persoonlijkheid spreekt er een beetje uit. Of een soort meester slaaf relatie. Het is eigenlijk nogal onduidelijk allemaal. Ik heb het in mijn eentje opgenomen met garageband. De tracks stapelden zich in de loop van enkele weken op. Ik hield toen geloof ik ook nog erg van Elliott Smith. Volgens mij klinkt zijn laatste en posthume album ook een beetje gestoord.

We speelden dat nummer wel altijd live als we optraden. Bij de eerste maatwisseling ging het meestal al fout, maar het was daarom waarschijnlijk wel een uitdagend en interessant nummer.

Oh ja. Bij optredens keek ik (de protagonist) er niet naar maar deed iets met een jerrycan.

- JP

Geen opmerkingen:

Een reactie posten